Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa

Czy jesteśmy w stanie jedzeniem wpłynąć na cellulit? Okazuje się, że tak. Poprzez jedzenie produktów, które przyspieszają metabolizm, pozwalają szybciej spalać tłuszcz. Naukowcy stwierdzili negatywne działanie niektórych produktów na nasz organizm, co powoduje powstawanie cellulitu. Poniżej przedstawię co jeść, a czego unikać, żeby zmniejszyć ryzyko powstania cellulitu lub żeby zwalczać cellulit. Zacznijmy od wody. W Polsce specjaliści alarmują, że pijemy za mało wody i niestety nic się tu nie zmienia. Codziennie powinniśmy wypijać 1,5- 2 litrów wody niegazowanej. Warto zwrócić uwagę, żeby woda ta nie zawierała w sobie zbyt wiele sodu (zatrzymuje on wodę w organizmie). Można wspomóc nawadnianie organizmu zieloną herbatą, która zawiera w sobie wiele witamin (ważne jest prawidłowe zalewanie zielonej herbaty, po zagotowaniu woda ma odstać około 8 minut, dopiero wtedy możemy ją zalać wodą. Jeśli robimy to zbyt wcześnie to zabijamy wszystkie cenne składniki z tej herbaty);

- zrezygnujmy z soli, powoduje ona obrzęki, powoli należy zmniejszać ilość używanej soli, można ją zastąpić estragonem lub lubczykiem, które mają w sobie naturalny słony posmak lub chociażby można stosować sól ziołową;
- trzeba jeść duże ilości warzyw i owoców, najlepiej surowych. Stosujmy w swojej diecie produkty sezonowe, to gwarantują nam świeżość i to, że zawierają one wszystkie cenne składniki. Owoców nie można spożywać w nadmiarze, gdyż zawierają dużo cukrów, najlepiej jadać je na śniadanie. W większej ilości można spożywać owoce o niskiej zawartości cukru, jak np. grejfruty, które dodatkowo zwiększają poczucie sytości;
- należy zwiększyć spożywanie błonnika, jest on niezwykle istotny we wszystkich dietach. Pomaga on w wypróżnianiu się, a także pozostawia w żołądku uczucie sytości. Nie należy oczywiście przesadzać z błonnikiem! Niektórzy chcą od razu dostarczyć organizmowi duże dawki, które jedynie szkodzą, a w żadnym przypadku nie pomagają. Należy stopniowo zwiększać dawki błonnika. Ważne jest również, aby przy tym wypijać bardzo dużo wody, jest ona potrzebna do prawidłowego wchłaniania się błonnika;
- pamiętaj o regularnym jedzeniu. Zmniejsz ilość pokarmów spożywanych jednorazowo, a zwiększ częstotliwość. Jedz 5 posiłków dziennie. Pamiętaj o zjedzeniu śniadania maksymalnie do dwóch godzin po przebudzeniu. Organizm, który nie dostaje śniadania dostaje wyraźny sygnał, że musi przejść na tryb oszczędnościowy. Wtedy to co zjadamy przez cały dzień organizm postanawia magazynować „na gorsze czasy”. I tak nawet zjedzenie małego warzywka będziemy sprzyjało odkładaniu się w boczki;
- jedzmy produkty bogate w potas, jak pomidory, ziemniaki czy sałata, powodują one zmniejszanie się obrzęków, obce będzie nam uczucie napęcznienia;
- jedzmy produkty nieprzetworzone, korzystajmy z naturalnych składników, bez konserwantów. Wszystkie sztuczne składniki, barwniki zatruwają nasz organizm, przez co nie jesteśmy w stanie usuwać takiej ilości toksyn, naturalne składniki wspomagają oczyszczanie organizmu.

You might also likeclose